Technologie
Najnowocześniejsze technologie użyte w procesie produkcji olejów i płynów eksploatacyjnych MitasuOil:
1. Poly-Alpha-Olefin
To węglowodory syntetyczne, które stanowią olej bazowy dla olejów syntetycznych i charakteryzują się:
- dobrymi właściwościami płynięcia w wysokich temperaturach
- wyższym wskaźnikiem lepkości
- zmniejszają tarcie
- dobrą stabilnością hydrolityczną
- odpornością na erozję
- nie są toksyczne
- mieszają się z olejami mineralnymi i ekstraktami
2. Patented ESTER Formula
Estry są szeroką i wieloraką rodziną syntetycznego oleju tworząc jego bazę. Pozyskiwane są w wyniku reakcji kwasów tłuszczowych pochodzenia roślinnego i zwierzęcego oraz alkoholi. Nieodłączna polaryzacja estrów poprawia znacznie właściwości smarne oleju i jego wydajność oraz sprawia, że łatwo ulega biodegradacji. Mogą być mieszane z grupą III i IV (PAO) lub innymi olejami bazowymi, co jeszcze bardziej wpływa na równowagę właściwości smarnych produktu. Ze względu na różnorodność procesów, która wymaga zaangażowania najnowocześniejszych osiągnięć nauki, olej na bazie estrów zapewnia:
- Doskonałą odporność na wysokie temperatury
- Wyższą wytrzymałość filmu olejowego
- Doskonałą płynność w niskich temperaturach
- Wysoki wskaźnik lepkości i niskie zużycie oleju
- Doskonałe właściwości przeciw utleniające
- Doskonałą stabilność mechaniczna i odporność na skutki degradacji cieplnej
- Doskonałą ochronę silnika w ekstremalnych warunkach pracy - wyścigi samochodowe
3. MOLY-TRiMER - aktywne cząstki mobilbdeu (Mo) w oleju
Zmniejszone tarcie
W porównaniu z innymi dodatkami uszlachetniającymi zmniejszającymi tarcie, dodatki stworzone w technologii Moly-Trimer znacznie zmniejszają straty tarcia, wraz ze wzrostem temperatury spada współczynnik tarcia. Oleje wykonane w technologii Moly-Trimer są szczególnie zalecane do silników pracujących w warunkach intensywnego ciepła.
4. ZDDP - dialkilofosforany cynkowe - dodatki przeciwzużyciowe
Są rodziną nienaładowanych związków złożonych z cynku, fosforu i siarki stosowanych jako dodatki przeciwzużyciowe w środkach smarnych, takich jak smary, oleje przekładniowe i oleje silnikowe. Łatwo rozpuszczają są w mineralnych i syntetycznych olejach. Charakteryzują się następującymi właściwościami:
- tworzą ochronne powłoki chemiczne (tribofilmy) na powierzchniach metalowych,
- zmniejszają tworzenie osadów i sadzy na częściach silnika,
- trawią szkodliwe tlenki, powodujące korozję,
- niskim ciśnieniem pary i lotnością,
- hamują początek tarcia
5. ANTI-SHUDDER DURABILITY- właściowści antywibracyjne
Drgania, wibracje powstają z powodu tarcia granicznego w układzie smarowania. Występują w mechanizmach posiadających kontakt cierny (tłok-cylinder, czop-panewka) często na skutek samowzbudzenia. Aby unikać, przeciwdziałać drganiom, środki smarne powinny wykazywać się wysokimi właściwościami antywibracyjnymi, które charakteryzują się:
- maksymalną ochroną powierzchni ciernych,
- doskonałą ochroną przed zużyciem i korozją,
- wydłużoną trwałością,
- stabilną wydajnością w szerokim zakresie temperatur ,
- hamowaniem początku tarcia,
- zmniejszaniem absorpcji oleju i zatykania porów materiału ciernego.